چسب سیلیکون
چسب سیلیکون
جولای 21, 2020

درب فرانسوی چیست؟

درب فرانسوی

از اوایل قرن 17 ام که درهای فرانسه تولید و مورد استفاده قرار گرفت یک انتخاب محبوب برای معماران و هر فردی که  به دنبال افزودن زیبایی و ظرافت به خانه خود هست بوده است. آنچه که این درب‌ها را بسیار جذاب و پر طرفدار می‌کند زیبایی و کارایی آنها است.

درب فرانسوی چیست؟

یک در فرانسوی به درب‌های شیشه ای اشاره دارد که از چند پنجره بزرگ شیشه‌ای تشکیل شده است.

طبق فرهنگ لغت  آمریکایی در ب فرانسوی هم این گونه تعریف شده است:

درب فرانسوی (n.): درب ، معمولاً یک جفت، سازه سبک با صفحات شیشه‌ای است که شیشه طول زیادی از پنجره را دارد. همچنین می‌توان از آنها به پنجره‌های فرانسوی یاد کرد.

پنجره‌ها با هدف اجازه ورود هوا و نور به داخل اتاق‌ها و خانه‌ها تعبیه شده است. این درها در دوران گذشته که برق وجود نداشت و مردم برای روشن كردن خانه‌های خود به نور طبیعی نیاز داشتند معروف شدن و  درهای فرانسوی به یك راه حل فوری برای مشكلات آن زمان تبدیل شد.

درهای فرانسه با الهام از شیوه‌های معماری هنر رنسانس، با دقت زیاد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از تقارن، هندسه و نظم کامل برخوردار باشند. از این درها عمدتاً با هدف جنبه تزئینی آن استفاده می‌شود ولی از لحاظ امنیت و دید نداشتن محیط داخل به خوبی عمل نمی‌کنند، به همین دلیل شما همیشه می‌توانید از پرده  برای حفظ حریم خصوصی استفاده کنید.

آیا همیشه درهای فرانسوی این چنین بوده‌اند؟

درهای فرانسه همیشه به شکل درهای معمولی شیشه‌ای که امروز می‌بینید نبودند. هنگامی که برای اولین بار  این دربها معرفی شدند، بطور عمده از چوب یا آهن فرفورژه در طراحی آنها استفاده می‌شد. تا زمانی که صنعت شیشه توسعه یافت و  شیشه داخل درها گنجانیده شد. درهای فرانسه اکنون با بسیاری از مواد دیگر ساخته شده است – به عنوان مثال: پروفیل یو پی وی سی که در رنگ‌های مختلف قابل عرضه است.

درب فرانسوی uPVC سبک وزن هستند و از استحکام بالایی برخوردار است ، هر دو این ویژگی‌ها این درب‌ها را برای ساخت درب بسیار ایده‌آل می‌کند.

مزایای درهای فرانسه:

  • درهای فرانسه اجازه استفاده از مناظر زیبا و ورود نور طبیعی و هوا به داخل خانه شما را می‌دهد.
  • پنجره‌های موجود در درب حس جادار بودن را ایجاد می‌کنند و باعث می‌شود مکان بازتر به نظر برسد.
  • از آنجا که آنها اجازه ورود نور و هوا را به داخل خانه می‌دهند، باعث صرفه جویی در هزینه‌های برق نیز می‌شوند.
  • آنها با اجازه دادن به وارد شدن هوای خنک یا گرم به داخل، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شوند. درهای فرانسوی برای روزهای گرم تابستان مناسب هستند چون با باز کردن در هوا به سرعت
  • با طراحی های‌جدید موجود در بازار می‌توانید درهایی را تهیه کنید که امنیت خانه بالاتر و عایق بندی منزل بهتری را ارائه دهند.
  • درب‌های فرانسوی به دلیل زیبایی که به همراه دارد یک سرمایه‌گذاری ارزشمند در صنعت ساختمان‌سازی است. خانه‌های که در طراحی خود از چنین درب‌های استفاده کرده باشند آسانتر به فروش می‌رسند.

این ظرافت و تطبیق پذیری در طراحی درب بوده است که باعث شد در وهله اول این مدل در اینقدر محبوب شود علاوه بر اینکه با گذشت زمان محبوبیت آنها از بین نرود. مردم از مزایای زیاد و ظرافت‌هایی که درهای فرانسوی با خود به ارمغان می‌آورد، آگاهی دارند. اگر به دنبال ویژه کردن و زیبایی بخشیدن به خانه خود هستید باید از زیبایی‌هایی که این در به همراه خود می‌آورد استفاده کنید.