خرید پروفیل upvc | خرید پروفیل یو پی وی سی
مشاوره در زمینه خرید پروفیل uPVC
ژوئن 29, 2020
قیمت پنجره دو جداره | قیمت پنجره دو جداره upvc
قیمت پنجره دو جداره uPVC
جولای 1, 2020

 شیشه‌ دو جداره

 شیشه‌ دو جداره | پروفیل شیشه دو جداره | پروفیل یو پی وی سی

منظور از شیشه‌ دو جداره اتصال دو قاب شیشه موازی با فاصله مناسب توسط پروفیل هست. در پنجره سه جداره سه قاب شیشه به عنوان یک واحد بهم متصل شده‌اند. هدف از این نحوه قرار گیری ایجاد یک محفظه‌ توخالی است. با تزریق گازهای بدون رطوبت مثل گاز آرگون در این محفظه بصورت چشمگیری از میزان انتقال صدا، گرما و سرما در ساختمان می‌کاهد. پروفیل آلومینیومی یا پروفیل یو پی وی سی وظیفه این اتصال را بر عهده دارند. پروفیل‌های uPVC از ان جهت که دارای عمر بهینه‌تر و مطابق با محیط زیست هستند طرفداران بیشتری دارد.

خصوصیات شیشه‌ دو جداره

۱- کاهش اتلاف انرژی با عایق حرارتی و برودتی:

از لحاظ علمی مقدار حرارت انتقال یافته توسط شیشه با پارامتر ضریب انتقال حرارت تعیین می‌شود. این پارامتر توسط رابطه زیر محاسبه می‌شود: (A: مساحت پنجره ، Q: میزان انتقال گرما و T درجه حرارت به ترتیب بیرون و داخل است)

K=Q/A*(T1-T2)

Q در رابطه بالا با فرمول Q=KA*(T1-T2) تعیین می‌شود. در رابطه دوم پارامتر K یک مقدار ثابت که با توجه به تعداد شیشه، فاصله بین دو لایه شیشه، گاز پر کننده و ضخات شیشه تعیین می‌شود. هر چقدر که این مقدار K بزرگتر باشد میزان عایق بودن پنجره کمتر خواهد بود. بعنوان مثال یک شیشه تکی با ضخامت ۴ میلیمتر مقدار ضریب k آن برابر 5/8 هست. همین شیشه در صورتی که به صورت دو جداره و به همراه یک شیشه دیگر با فضای میانی ۱۴ میلیمتر با پر کننده گاز آرگون در ساختمان به کار رود ضریب k آن 1/8 می شود و به میزان ۴۰٪ در مقدار انرژی صرفه جویی دارد.

2- عایق صوت و آکوستیک:

امروز آلودگی صوتی بخش جدا نشدنی از زندگی افراد به حساب می‌آید. در محیط‌های شهری به طور متوسط شدت سر و صدا در حدود ۶۰ الی ۷۰ دسی بل است. انسان صدای ۶۰ دسی بل را به عنوان صدای مزاحم می‌شناسد و شدت 90 دسیبل به بالاتر برای سیستم شنوایی مضر و خطرناک است. شیشه‌ دو جداره توانایی کاهش سطح صدا را بین 40-۲۰ دسی بل را دارند. وجود فاصله مناسب بین دو شیشه و گاز بین آنها از ورود صدای بیرون به داخل جلوگیری می‌کند و محیطی آرام و بدون صداهای مزاحم را فراهم می‌کند.

شیشه دو جداره | پروفیل یو پی وی سی شیشه دو جداره

3- افزایش ضریب ایمنی

شیشه‌ به کار رفته در شیشه دو جداره با توجه به فناوری ساخت آن نسبت به ضربه مقاوم بوده و در هنگام شکستن، به راحتی فرو نمی‌ریزند. شکستن شیشه منجر به تولید ذرات و تراشه‌های خطرناک می شود. برای جلوگیری از آسیب این خطرها می‌توان  از شیشه‌های ایمنی که در چند لایه در دسترس هستند در پنجره‌های دو جداره استفاده کرد.

پروفیل بست ویژن| پروفیل شیشه دو جداره

انواع شيشه دوجداره :

  1. شیشه ساده: منظور از این نوع شیشه فلوت ساده است که در حالت شیشه‌ دو جداره از این شیشه به کار می‌رود.
  2. شیشه رنگی: در شیشه دو جداره رنگی، یک جداره فلوت ساده و جداره دیگر دارای رنگ است.
  3. رفلکس: شیشه دو جداره رفلکس ترکیبی از یک شیشه ساده برای جدار داخلی و یک شیشه رفلکس برای جدار بیرونی است. این نوع شیشه برای مکان‌هایی که قصد ممانعت از ورود نور به داخل ساختمان هست به کار می‌رود. عیب شیشه‌های رفلکس تاریک کردن محیط داخلی ساختمان است.
  4. سکوريت:شيشه‌هاي سکوريت دو جداره مناسب برای محل های پر خطر که احتمال شکستن وجود دارد به کار می‌رود. شیشه سکوریت به دلیل اینکه در هنگام شکستن کاملا و یک دست خرد می‌شوند ایجاد خطر نمی‌کنند. نمونه کاربردی استفاده از شیشه سکوریت در شیشه‌های جانبی ماشین هست.
  5. لمينت:شيشه‌هاي لمينت متشکل از دو لایه شیشه ساده به همراه یک لایه رزین در وسط آنها هست. این نوع از شیشه به دلیل اینکه در هنگام ضربه خوردن و شکسته شدن فقط ترک بر می‌دارند در شیشه های جلو و عقب ماشین به کار می‌روند.

خوب است بخوانید: مشاوره در زمینه خرید پروفیل upvc