شیشه‌ دو جداره | پروفیل شیشه دو جداره | پروفیل یو پی وی سی
 شیشه‌ دو جداره
ژوئن 30, 2020
لاستیک درزگیر پنجره دو جداره | پنجره دو جداره بست ویژن
لاستیک درزگیر پنجره دو جداره
جولای 4, 2020

قیمت پنجره دو جداره uPVC

قیمت پنجره دو جداره | قیمت پنجره دو جداره upvc

قیمت پنجره دو جداره uPVC یک مقدار ثابتی نیست و بدون اطلاع از مدل و طرح پنجره قابل قیمت گذاری نیست. باید گفت که قیمت پنجره دو جداره به صورت پایه بستگی به قیمت پروفیل و متراژ مورد نیاز آن بستگی دارد. متراژ مورد نیاز پروفیل متناسب با نوع پنجره مدنظر در ساختمان تعیین می‌شود. علاوه بر پروفیل مورد نیاز در تعیین قیمت پنجره دو جداره، مقدار شیشه و جنس آن در واحد متر مربع، یراق آلات مطابق با مدل پنجره و تعداد بازشوهای آن بر قیمت آن تاثیر دارد. البته همانطور که می‌دانید تنوع زیاد محصولات مورد نیاز خود باعث رنج متفاوتی از قیمت می‌شود. یک فرد برای داشتن یک خرید بهینه نباید کیفیت را فدای قیمت کند. انتخاب پروفیل uPVC با کیفیت پایین تر و دیگر ملزومات از عمر بهینه پنجره و یا در کاسته و بر هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن اضافه می‌کند.

عوامل موثر بر قیمت پنجره دو جداره uPVC

-پروفیل uPVC

پروفیل uPVC و کیفیت آن نقش مهم و تاثیرگذاری را در تعیین قیمت پنجره دو جداره بازی می‌کنند. همانطور که از مزایای پروفیل یو پی وی سی در ساختمان گفته شد، عایق صدا، گرما، آب و دیگر بهره مندی‌ها آن را بر دیگر پروفیل‌ها مثل چوب و آلومینیوم برتری بخشیده است. ولی این همه مزیت در صورتی وجود دارد که پروفیل از کیفیت بالایی برخوردار باشد. چون پروفیل بی کیفیت در بازه زمانی کمی بعد از نصب با تغییرات دما دچار شکستگی یا تغییر رنگ و ….. می‌شود. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود راه تشخیص پروفیل با کیفیت هست؟ تولیدکنندگان زیادی با قیمت‌های متفاوتی اقدام به تولید پروفیل uPVC کرده‌اند. قبل از اقدام به خرید حتما از تجربه نصاب و مصرف‌کنندگان قبلی بهره بگیرید و برندی را انتخاب کنید که محصول با کیفیت ارائه کرده باشد. انتظار می‌رود یک محصول با کیفیت از قیمت بالاتری برخوردار باشد ولی تجربه نشان داده است که انتخاب یک پروفیل با کیفیت تر با قیمت مناسب بهتر از انتخاب پروفیل ارزان‌تر و بی‌کیفیت هست. بهر حال پروفیل ارزان به مرور زمانی از جذابیت و کارایی آن کم می‌شود و نیاز به نصب و تعمیر مجدد آن هست.

-یراق‌آلات

هر مدل از پنجره دو جداره بنا به کارایی که دارند به یراق‌آلات متفاوت مثل لولا، قفل، دستگیره و …. نیاز دارد. بعضی از این موارد جنبه تزئیناتی دارند مثلا دستگیره پنجره که با مواد مختلف، در رنگ‌ها و سایزهای مختلف تولید می‌شوند. در این زمینه هست که می‌توان از لحاظ پولی صرفه‌جویی کرد و بعنوان مثال از یک دستگیره ساده‌تر که کیفیت آن با کیفیت دستگیره‌های جدید و گرانتر برابری می‌کند یا حتی بیشتر است، استفاده کرد.

-نصاب درب و پنجره

یک پنجره دو جداره uPVC با کیفیت بالا باید توسط یک فرد خبره نصب شود. رعایت دقت در زمان نصب پنجره و درب در ساختمان بر ارزش پنجره و درب اضافه می‌کند. می‌توان با حفظ قیمت پنجره دو جداره uPVC از کاراآمدی و کارایی بالاتری بهره گرفت.

خوب است بخوانید: مشاوره در زمینه خرید پروفیل uPVC

سخن پایانی

بعنوان سخن پایانی باید گفت که در پروسه ساخت و نصب پنجره با راهنمایی یک نصاب و سازنده با تجربه در زمینه ساخت درب و پنجره دو جداره با توجه به شرایط ساختمان، کاربرد و کارایی پنجره را تعیین کنید. بعد از انتخاب مدل پنجره با توجه به معیارها به محاسبه قیمت پنجره و هزینه مورد نیاز آن بپردازید. بعنوان مثال یک پنجره ثابت یک لنگه دو جداره در ابعاد 1 در 1 فقط به 4 متر پروفیل و شیشه نیاز دارد. در عین حالی که یک پنجره دو لنگه بازشو در ابعاد 1 در 1 به 11 متر پروفیل، 4 عدد لولا، 2 ست یراق آلات و 2 عدد دستگیره نیاز دارد. پس بالاتر شدن قیمت پنجره دو جداره uPVC دو لنگه نسبت به پنجره ثابت یک لنگه امر طبیعی است.