پنجره دو جداره upvc
پنجره دو جداره upvc ، پنجره مطمئن و محکم
ژوئن 21, 2020
تعویض در و پنجره uPVC
زمان مناسب برای تعویض در و پنجره uPVC
ژوئن 23, 2020

نکات مهم برای نگهداری از پنجره و درهای uPVC

نگهداری در و پنجره upvc | پنجره و در upvc

نام اختصاری uPVC  (پلی وینیل کلرید بدون پلاستیک)، که به عنوان پی وی سی سفت و سخت و یک ماده محکم معروف است که برخلاف PVC معمولی بدون اضافه کردن پلاستیک سازها تهیه شده است. این ماده در جهت ساخت و ساز به ویژه در ساخت قاب و فریم درب و پنجره‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این که در رنگهای مختلف تولید می‌شود؛ در درب‌ها، دیوارکوب، کفپوش وینیل، کفش، اسباب بازی، مواد اولیه پوشاک، دوش، پرده و حتی در خودروهای داخلی و خارجی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در و پنجره uPVC از نظر بهداشتی سالم هستند. آنها در شرایط عادی آب و هوا تغییر شکل نمی‌دهند و با گذشت زمان سالیانه تغییر نمی‌کنند؛ با وجود اینکه در دمای بسیار بالا تغییر شکل می‌دهند و قالب می‌گیرند. نکته بسیار مهم در رابطه با این نوع از پروفیل‌های درب و پنجره مصرف بهینه انرژی آنها نسبت به درها و پنجره‌های فلزی هست. علاوه بر این، ماده uPVC قابل بازیافت است، بنابراین درب و پنجره‌های ساخته شده از پروفیل uPVC قابل بازیافت هستند.

چه نکاتی را برای حفاظت از پنجره‌های uPVC باید رعایت کنیم؟

همیشه پنجره‌های تمیز و مرتب جلوه‌ای زیبا و ماندگار را در چشم ببیننده به نمایش می‌گذارد و واقعاً احساس آرامش  را به فرد منتقل می‌کند. پنجره‌های کثیف بر جذابیت خانه و محیط کار شما تأثیر منفی می‌گذارد هر چند زیباترین طراحی و دکوراسیون‌ها درآن بکار رفته باشد. با این حال، خوشبختانه پس از انتخاب و نصب پنجره‌هایuPVC ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد رنگ آن نیست. تنها چیزی که باید به آن توجه کرد نگهداری از آن است.

خوب است بخوانید: پنجره دو جداره upvc ، پنجره مطمئن و محکم

تمیز و پاک کردن قاب

قاب پنجره uPVC را می‌توان دو بار در سال تمیز کرد. هر چقدر که در فاصله زمانی‌های کمتر تمیز کنید پروسه تمیز کردن قاب برای مرتبه‌های دیگر راحت‌تر خواهد بود. در اولین قدم همه گرد و غبارنشسته بر روی قاب پنجره را با یک قلمو پاک کرده و سپس یک تکه پارچه و ترجیحاً سفید را برداشته و آن را با آب مرطوب کنید و قاب پنجره را تمیز کنید. توجه داشته باشید که هیچ تاثیری از کثیفی باقی نمانده باشد. علاوه بر این، می‌توانید پاک کننده مناسب پروفیل یو پی وی سی را تهیه کنید و قاب پنجره را با آن تمیز کنید، اما باید هنگام تمیز کردن با آن مراقب باشید زیرا این پاک‌کننده می‌تواند بر روی مهر و موم‌های سیلیکون تأثیر بگذارد و ممکن است شروع به بلند شدن آن کند.

تمیز کردن شیشه

به طور کلی بهترین زمان‌ها برای تمیز کردن شیشه چهار تا هشت بار در سال می‌باشد. برای تمیز کردن شیشه پنجره، از پارچه‌ای مرطوب که به طور معمول با آب یا تمیز کننده شیشه مرطوب می‌شود، استفاده کنید. علاوه بر این، شیشه‌های پنجره را می‌توان با پارچه‌های مخصوص نیز تمیز کرد. بسته بندی این پارچه‌ها شامل دو تکه پارچه است. یکی برای تمیز کردن و دیگری با هدف خشک کردن تا با پاک کردن با هر دو پارچه درخشش کاملی به شیشه ببخشد. نکته‌ای که در مورد تمیز کردن شیشه باید به آن توجه داشت این است که از تمیز کردن پنجره‌ها درآفتاب خودداری کنید چون کثیفی‌های شیشه مشخص نیست.

چه اقداماتی برای حفاظت از درهای uPVC باید انجام داد؟

برای نگهداری درهای uPVC دو بار یا سه بار در سال آن را سرویس و بررسی کنید. لولا و نقاط قفل را چک کنید زیرا ممکن است سفت شوند یا گیر کنند. برای جلوگیری از همه این مشکلات در صورت امکان، درهای خود را مرتباً با آب صابون تمیز کنید یا می‌توانید لولاها و قفل‌های درب را روغن کاری کنید تا حرکت آنها روان باشد و در حین باز و بسته شدن صدای تولید نکند. اقدام آخر، اطمینان حاصل کردن از این است ‌که تمام پیچ‌ها محکم هستند.

با انجام اقدامات کوچک اما ضروری در راستای مراقبت و تمیز نگه‌داشتن پنجره و درهای uPVC، می‌توانید از صرف مبالغ هنگفتی و از همه مهمتر زمان گرانبهای خود جلوگیری کنید.