بهینه سازی مصرف انرژی
بهینه سازی مصرف انرژی با پنجره upvc
ژوئن 10, 2020
پنجره upvc عایق گرد و غبار
پنجره upvc عایق گرد و غبار است.
ژوئن 14, 2020

بهترین نوع پنجره عایق صوتی کدام است؟

پنجره عایق صوتی | پروفیل بست ویژن

شاید بتوان گفت که پنجره عایق صوتی یا عایق صدا یکی از فاکتورهایی است که امروزه در هنگام انتخاب خانه، محل کار و دیگر مکان‌هایی که آرامش و صدای کم مورد نیاز است در نظر گرفته می‌شود. آپارتمان نشینی، وسایل نقلیه زیاد، صدای موسیقی بلند و … منابع دائم تولید صدا هستند و این امر باعث شده است که افراد زیادی تصمیم به انجام راهکارهایی برای عایق کردن محیط زندگی و کار خود بکنند. ممانعت از ورود صدا به محیط با عایق و اکوستیک کردن دیوار، سقف و کف ساختمان می‌تواند انجام گیرد. یکی از اقداماتی که می‌توان در این زمینه انجام داد استفاده از در و پنجره‌ عایق صوتی است.

پنجره‌ عایق صوتی

راهکارهای متفاوتی در راستای عایق‌سازی پنجره‌ها می‌توان به کار بست به عنوان مثال استفاده از پرده ضخیم، درزگیر، پنجره دو جداره و سه جداره.

چگونه پنجره را عایق صدا کنیم؟

 از دیرباز تا کنون پرده به عنوان یک وسیله برای دکوراسیون، محافظ در برابر هدر رفتن انرژی و مانعی برای انتقال صدا شناخته ‌شده است. اما پرده از لحاظ عایق صدا توانایی لازم را ندارد علاوه بر اینکه یک عایق خوب باید از جنس‌ ضخیم و کلفت باشند که این امر یعنی پرده مانع ورود نور می‌شود.

درزگیر هم برای پوشاندن شکاف‌ها و فضاهای خالی بکار می‌رود. نکته قابل توجه در این مورد میزان چسبیدن درزگیر به جداره‌های درب و پنجره است. جداره‌ها باید کاملا تمیز و صیقلی باشند تا این نوار به خوبی درزها را بپوشاند.

دو مورد مطرح شده، با استفاده از وسایل خارجی پنجره به پنجره عایق صوتی تبدیل می‌شود. اما راهکار کارآمدتر از دید صنعت ساختمان‌سازی استفاده از پنجره‌های جداره‌دار است. در پنجره‌های دوجداره و سه‌جداره  از لحاظ فناوری ساخت، تمهیدات لازم برای عایق صوت مانند ضخامت شیشه، فضای خلاء بین شیشه‌ها و پروفیل فریم دیده شده است.

المان‌های موثر در میزان اکوستیک در پنجره‌‌های دو جداره و سه جداره

ضخامت شیشه: هر چقدر ضخامت شیشه بیشتر باشد میزان جذب صدا بیشتر خواهد بود.

گاز پر کننده فضای بین دو شیشه: گاز پر کننده فضای دو شیشه بیشتر عایق گرما است تا عایق صوتی.

پروفیل: پروفیل‌های چوبی، آهنی، آلومینیومی و …. به عنوان قاب پنجره به کار می‌روند. این قاب‌ها به دلایل مختلف مثل وزن بالا، هدر رفت انرژی، پوسیدگی در برابر رطوبت و نور و…. کارایی لازم را ندارند. با کمک فناوری برای رفع این مشکل پروفیل‌هایی ساخته و مورد استفاده قرار گرفت شده است به نام پروفیل‌های UPVC. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پنجره‌ عایق صوتی UPVC  به همراه پنجره دو جداره آلودگی‌های صوتی را تا 8/1 کاهش می‌دهند.

پروفیل UPVC چیست؟

ماده اصلی پروفیل‌‌های یوپی‌وی‌سی، پلیمر PVC است که از نفت خام بدست می‌آید. از طریق پلیمریزاسیون کلر، اتیلن و وینیل کلرید ماده‌ای پلاستیکی و قابل ارتجاع ساخته می‌شود به نام پلی وینیل کلرید یا PVC. این ماده نسبت به نور و گرما حساس است و میل زیادی به ترکیب با اکسیژن دارد، به همین جهت به پی‌وی‌سی یک پایدار کننده اضافه می‌شود و ماده جدیدی به نام UPVC  یا PVC سخت شده ساخته می‌شود. یوپی‌وی‌سی بدست آمده میل کمتری به ترکیب شدن دارد از این رو از استحکام بالاتری برخوردار است. UPVC در اثر رطوبت زنگ نمی‌زند و دچار پوسیدگی نمی‌شود، رنگ آن بر اثر نور از بین نمی‌رود و همچنین در برابر ضربه، خش برنمی‌دارد. همه این عوامل باعث شده است که UPVC یکی از به صرفه و با دوام‌ترین مصالح در صنعت ساختمان به شمار رود.

پنجره عایق صوتی UPVC

همانطور که گفته شد یکی از راه‌های ایجاد عایق صوتی، استفاده از  پنجره عایق صوتی یا استفاده از پروفیل مناسب برای فریم در و پنجره است. همچنین با توجه به ویژگی‌هایی که برای UPVC گفته شد استفاده از پروفیل UPVC مناسبترین گزینه در این باره می‌باشد. کیفیت پروفیل یو پی وی سی به کار رفته در صنعت درب و پنجره سازی به دلیل اینکه در بنای ساختمان به کار می‌رود و از ابتدایی‌ترین اقدامات ساختمان‌سازی است بسیار اهمیت دارد.

در پنجره‌ دو جداره هر چند که تعداد حفره‌ها و کانال‌های بیشتری در پروفیل یوپی‌وی‌سی به کار رفته باشد از عایق صوتی بالاتری برخوردار است.

پروفیل سه جداره بست ویژن

از پروفیل UPVC با کیفیت برای داشتن پنجره عایق صوتی استفاده کنید!

یکی از مواد به کار رفته در ساخت یوپی‌وی‌سی، کربنات‌کلسیم با قیمت نسبتاْ ارزان است. به همین دلیل ممکن است بعضی از تولیدکنندگان پروفیل UPVC برای کاهش قیمت نهایی محصول خود به میزان زیادی از این ماده استفاده کنند و آن را جایگزین پلیمر PVC کنند. این امر باعث کاهش دوام  و کیفیت پروفیل و متعاقبا هدر رفت انرژی، زمان و هزینه خواهد بود.

گروه صنعتی پتروپویا با نام تجاری best Vision با بهره‌گیری از دانش روز و متخصصین زبده، مواد اولیه مرغوب اقدام به تولید پروفیل با کیفیت بالا و قیمت مناسب و یک محصول رقابتی با نمونه‌های خارجی کرده است.