پنجره upvc
انواع پنجره upvc
ژوئن 9, 2020
پنجره عایق صوتی | پروفیل بست ویژن
بهترین نوع پنجره عایق صوتی کدام است؟
ژوئن 13, 2020

بهینه سازی مصرف انرژی با پنجره upvc

بهینه سازی مصرف انرژی

در این مقاله به بررسی تاثیر استفاده از پنجره های upvc در میزان هدر رفت انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی پرداخته می‌شود.

پنجره‌های uPVC می‌تواند به طور چشمگیری بهره‌وری انرژی خانه شما را بهبود بخشد. رسانایی پایین uPVC به عنوان یک ماده، پنجره‌های uPVC محکم و مهر و موم شده و سهولت ساخت آنها برای لعاب دو و سه جداره، پروفیل uPVC را به یک انتخاب عالی در ساختمانهای استاندارد از لحاظ مصرف انرژی تبدیل می‌کند.

PVC انتقال دهنده خوبی برای گرما نیست، بنابراین دما را از داخل به خارج یا از خارج به داخل منتقل نمی‌کند برعکس پنجره‌های آلومینیومی که انتقال دهنده خوبی برای گرما هستند. یکبار که نزدیک یک پنجره قاب آلومینیومی هستید، دست خود را روی قاب قرار داده و دمای آن را احساس کنید، به خوبی می‌توانید تاثیرات انتقال گرما را بر روی قاب آلومینیومی مشاهده کنید. uPVC ماده‌ای است که بیش از 30 سال است که در اروپا و ایالات متحده که به بهره‌وری انرژی در ساختمان‌ها اهمیت می‌دهند برای ساخت فریم پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته مورد مطرح شده در بالا صرفاً توانایی پنجره‌های upvc از انتقال گرما را نشان نمی‌دهد بلکه میزان انرژی مورد نیاز برای تولید گرما و سرما را هم بیان می‌کند. به عنوان مثال در فصل زمستان که نیاز به گرم کردن محیط داخلی هست اگر پنجره‌های یوپی وی سی در ساختمان به کار رفته شده باشد گرمای تولید شده توسط منابع انرژی به خارج انتقال پیدا نمی‌کند و نیاز به صرف انرژی‌ کمتری برای تولید گرما می‌باشد. همچنین در تابستان اگر از پنجره‌های معمولی استفاده شود تمام انرژیی که برای خنک‌سازی محیط به‌کار می‌رود از طریق پنجره‌ها از بین می‌رود و این هدر رفت انرژی کماکان ادامه دارد. مصرف انرژی کمتر به معنای کاهش Co2 تولیدی و هزینه‌های عملیاتی می‌شود.

در پنجره‌های معمولی هدر رفت انرژی چگونه صورت می‌گیرد؟

در پنجره‌های معمولی حداکثر 70٪ گرما از طریق پنجره با صفحات استاندارد 5 میلی‌متری هدر می‌رود. این میزان هدر رفت انرژی با انتقال حرارت از طریق  فریم‌های فلزی حتی بیشتر می‌شود. در زمستان، یک صفحه شیشه‌ای با عمق 3 میلی متری می‌تواند ده تا 15 برابر بیشتر از دیوار عایق بندی شده در همان منطقه گرما را از بین ببرد. در تابستان، پنجره‌های استاندارد با یک لعاب به طور متوسط ​​بیش از 25 درصد از کل افزایش گرمای داخل را تشکیل می‌دهند.

راهکار مناسب بهینه سازی مصرف انرژی: در و پنجره‌های UPVC

گفته می‌شود پنجره‌های دو جداره یو‌پی‌وی سی از 94٪ هدر رفت انرژی را بهبود می‌بخشند. فضای هوایی که بین دو صفحه شیشه‌ای ایجاد شده است، گرمای بیرون را نگه می‌دارد و دمای داخلی محیط را تنظیم می‌کند.

تجربیات نشان داده‌اند که استفاده از پنجره‌های upvc  با کاهش هدر رفتن انرژی، مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش را کاهش می‌دهد. و در نتیجه، در کل چرخه عمر خود، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در مقایسه با پنجره‌های با قاب آلومینیومی به مقدار 48-61٪ کاهش دهند. بنابراین می‌توان گفت استفاده از پنجره‌های دو جداره upvc سهم ارزنده‌ای در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای علاوه بر کاهش صورتحساب انرژی مصرفی خانه‌ها داشته باشد.

شعار بست ویژن

اگر تصمیم به بازسازی یا نوسازی منازل خود هستید و می‌خواهید ساختمان خود را مطابق با استانداردهای ساختمان‌سازی بنا کنید باید از مصالحی استفاده کنید که از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. گروه پتروپویا، پروفیل با کیفیت بالا و قیمت مناسب با برند بست ویژن را برای ساخت درب و پنجره دو جداره  ارائه می‌دهد.

این یک هدف ساده در زندگی امروزی برای خانه‌ها است … در تابستان سرد و در زمستان گرم باشید.

خوب است با انواع پنجره upvc آشنا شوید.

گرم نگه داشتن در زمستان با پنجره‌های upvc:

 با قطع انتقال حرارت و گرما از داخل به سمت سرد پنجره، پنجره uPVC باعث کاهش چشمگیر هدر رفت گرمای داخل در هوای سرد و کاهش انرژی مورد نیاز برای گرم کردن فضاهای داخلی می‌شود.

خنک نگه داشتن تابستان با پنجره های upvc:

خنک کردن خانه در تابستان می‌تواند تا سه برابر بیشتر از انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آن در زمستان انرژی مصرف کند. نصب پنجره دو جداره با  قاب‌های uPVC می‌تواند با کاهش افزایش گرمای خورشیدی از خارج به داخل، محیط داخل را در تابستان سردتر کند. علاوه بر این مورد در خانه‌هایی که پنجره‌های Tilt و Turn در ساختمان به کار رفته است با باز کردن آنها در عصر هنگام این امکان را فراهم می‌کند تا از تهویه طبیعی برای خنک کردن خانه استفاده کنید.